maandag 30 augustus 2010

Wild Wonders of Europe

Neem eens een kijkje op de site
www.wild-wonders.com.
Je vindt er prachtige beelden
uit de wilde natuur. We missen
hem hier zo in Vlaanderen, vind
je ook niet?



Even nagegaan wat ik zoal aan
wilde natuur aanschouwd heb.
Huisdieren en tamgemaakte dieren
zoals paarden of katten tellen niet mee.
Eén keer nog maar de kans gehad
een stilzittende uil te fotograferen
in mijn achtertuin. Was ik me blij!



In de Vogezen een paar gemzen in de verte weg zien
schieten. Eéntje van heel dichtbij gezien en gefotografeerd.
En de Vogezen: wel een heel mooi, bergachtig natuurgebied,
maar alles samen toch niet echt wild. Of je moet de lat
eerder laag leggen.



De Grote Peel in Nederland dit jaar: een mooi natuurgebied
waar veel turf werd uitgegraven. Vandaar de plassen.
Natuur, maar toch ook niet echt heel wilde. Terwijl ik
(in gedachten vooral) toch van wild hou.



In de Voerstreek deze libel gespot. Aan vijvers zie je
genoeg waterjuffers maar deze libel had ik nog nooit eerder
gezien. Ja, die vloog wild in het rond, maar ze zat ook
rustig neer voor een groot deel van de tijd.

Dus: haast niets op mijn palmares. Zal ik nu naar wilde
streken moeten trekken? Mij begraven in een schuilhut
en wilde dieren portretteren? Nee, zover komt het niet.
Ik speur maar wat er hier aan ongewoons te vinden is.
In het gewone zoeken naar het ongewone, dat kunnen
we hier wel doen. Heel hard zoeken, liefst.

En wat er zoal over België op de site te vinden is?
Onder andere de blauwe hyacinten in het Hallerbos.
Niet zo wild-wild, maar toch echt in de vrije natuur
en prachtig. Ik zag ze ook al in een bos in Asse, zij het
niet in dezelfde mate.

De opdracht nu dus. Zoek de wilde natuur in Opwijk!
Met wat goede wil en buiten de gebaande paden treden
moet dat toch een beetje lukken. Laat maar horen en
zien als je ons kan verrassen! De Ijsvogel. Natuurpunt.
Uit die hoek zou het kunnen komen - welkom!
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten