dinsdag 17 augustus 2010

Memorabilia



Een oude koekendoos die ik lang, lang geleden
voor mijn moeder meebracht toen ik die keer
- het moet 1981 zijn geweest -
terugkwam van London.
Er heerste een gelukkige drukte in de hoofdstad:
Charles en Diana zouden trouwen!
Overal allerlei te koop, zoals dit,
nu nog op de tafel soms om iemand een koekje aan te bieden.
Ondertussen weten we wel
hoe droevig het verder verlopen is.
Gelukkig zijn er de zonen.

Zo zijn er altijd overal wel gebeurtenissen die
tot het produceren van allerlei memorabilia aanleiding geven.
Deze zomer in London al: de mascotten en souvenirs
voor de Olympische Spelen daar in 2012.
Men wacht niet eens de tijd af tot de Spelen
herinnering zullen zijn geworden:
nu al wordt er zenuwachtig en wat overspannen afgeteld.


Ook kranen overal voor de bouwdruk en -drukte
die met zo'n immense infrastructuur gepaard gaat.
Zouden we er niet graag bij zijn,
nu de Spelen zich zo dicht bij onze deur af zullen spelen?
Boek alvast, want het wordt een overrompeling.
Als ik er geraak: na de feiten breng ik wel een koekendoos
of iets gelijkaardigs mee
om later terug te blikken op die hopelijk heuglijke hoogtijdagen
die ons over twee zomers te wachten staan.

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten