donderdag 19 augustus 2010

De nasleep van licht



King & Queen heet deze pub in Foley Street in London.
Ik passeerde er laatavondlijk. Kleurrijk altijd: donker en
daartegen vele soorten licht. Daar wil je wel een foto van.
Wat dingen geprobeerd. En kijk: verstomd over de
kwaliteiten van het licht. Het is de nasleep ervan
die je treft. Wagens rijden je voorbij. Stel lange
sluitertijden in om meer licht te kunnen vatten, juist omdat
er minder is. En als je terugkijkt naar de beelden:
het haast spookachtig effect. De lichten van de wagens
laten wonderbaarlijk nasleep van hun schijnsel na.



Deze wagen ging de bocht in. Op asfalt getekend: in
herinnering de lichtecho van zijn passage. De lijnen van
het licht, zij dwarrelen ook uit. Het lijkt deels of de wagen
ook een beetje uit de pubdeur komt gereden.
Poink! Ik sta er verwonderd van, dat een camera dit kan.

Licht draalt dus na. Als onzichtbaar stuifmeel hangt het
nog nagenietend in de lucht te dwalen. Lichtruis. Lichtgruis.
Een camera vangt dit op. Weer breek ik er mijn kop over,
hoe dit kan. Ik moet het vragen, aan de juiste man.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten