zaterdag 28 augustus 2010

Festivals

Vlaanderen wordt in de zomermaanden
overspoeld door festivals.
Een goede zaak.
Je kan een hele zomervakantie lang in het land blijven
en muzikaal alle kanten uit.
De namen van de festivals hebben ook iets.
Pukkelpop.
Popwijk.
Jospop.
Buggenhout beukt.
Kortrock (Kortenberg).
Maanrock (Mechelen).
Suikerrock ((Tienen).
Rimpelrock.

Je zou er een naamgevingzoekopdracht
aan kunnen verbinden:
waarom heten de festivals zoals ze heten?
Zoek de juiste stad voor elk festival.
Ik moet een lijstje maken.
(Ik moet nog veel.)
Ik moet googelen
en de hele zomeragenda nog eens nagaan.

En als het festivallijstje af is
maak ik een lijstje met
cafénamen
rusthuisnamen
autotypenamen.

Of zal ik eens met de namen
van gehuchten in Opwijk beginnen?
Met enige subtiliteit geschikt,
leveren ook die ongetwijfeld,
een goed in onze oren klinkend klankgedicht op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten