zaterdag 11 september 2010

Rustige zaterdagochtend



Blauw blauw blauw. Wow! Het wordt een mooie nazomerdag.
Er zijn nog wel wat wolken in de lucht, voorlopig, dat mag wel.
Maar straks, met een zucht,  lossen die als vanzelve op.
Je ziet al vliegtuigen boven je kop wegvliegen.



Je neemt een foto van elke vliegtuigsilhouet dat je tot nu toe
nog niet in de luchten boven zag. Kijk naar dit vliegtuigportret -is het
niet uiterst mooi van kleuren? Even kijken - het maakt mij blij.
Blij met een dooie mus!



Ook de poes komt er nu bijgekropen. Ze vleit zich in haar
zonnehunker plat naast mij. Ik lees wat stukjes in de krant.
Ik heb een kopje koffie bij de hand.
Ik hoor de ganzen kwaken.
Er valt een appel in het gras.
Ekster roepen kras kras kras.



Ik kijk naar alle vliegtuigen en al hun sporen.
Ik lees van alle sporen van het leven in de krant.
Straks leg ik die krant aan de kant
en werk een beetje in mijn tuin en op mijn land.

Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten