dinsdag 27 juli 2010

Paarden mennen op Waeyenberg

Ik veronderstel dat het zwarte Friezen zijn, maar een kenner ben ik niet. Van veruit het meeste is de mens geen kenner. Maar deze raspaarden draven wel mooi. Of is ook draven het juiste woord niet, en moet ik me eens grondig laten informeren door een echte paardenman?

Geen lacheding, vier paarden in bedwang houden en hen doen rijden hoe en waar jij dat wil. En op je eentje klaar je de klus blijkbaar ook niet. Het was mooi om zien, met op de achtergrond de kouters van de Paddebroeken, en het stof dat opwaaide, en de zon die met de wolken verstoppertje speelde, en al die mensen die er zo goedgemutst bij liepen of zaten.

Ik denk dat ik vannacht, in mijn dromen, op vier zwarte Friezen rij, wijdbeens, met in mijn keel kriebelingen van een ongekende verrukking.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten